Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tylna belka we francuskich samochodach. Wasze opinie , rady i sugestie.
#1
Witam, jakie są wasze opinie , rady i sugestie na temat tylnych belek we francuskich samochodach. Mam na myśli citroeny i peugeoty.
Odpowiedz
#2
Ogólnie te  samochody mają bardzo awaryjne tylne belki , ze względu na ich budowę. Wad jest sporo. Tylna belka składa się z ok 30 elementów (bez amortyzatorów i układu hamulcowego), które trzeba odpowiednio poskładać, aby zawieszenie miało swoje odpowiednie właściwości i trwałość. Resorowanie drążkami skrętnymi każdy z wahaczy osobno (dwa drążki skrętne) – trzeba odpowiednio ustawić aby auto stało równo i na odpowiedniej wysokości (w zawieszeniu gdzie są sprężyny po prostu się je montuje i tyle, nie ma żadnych regulacji). Skośnie ustawiony krótki amortyzator – takie rozwiązanie stawia przed elementem jakim jest amortyzator szczególne wymagania, jest on bardzo mocno obciążony, a szczególnie tuleje metalowo – gumowe, które na skutek tego, że jest położony ukośnie muszą przenosić pewien ruch obrotowy.  Zastosowanie łożysk igiełkowych do ułożyskowania osi pracy wahacza – jest to rozwiązanie bardzo trwałe mechanicznie, ale nie oporne na korozję i to właśnie korozja jest główną przyczyną zużywania się tylnej belki (rozwinięcie tematy w dalszej części). Zawieszenie w formie modułu – w założeniu jak ulegnie zużyciu wymieniane jako całość niestety jako całość jest strasznie drogie, a zużyciu podlega tylko kilka elementów, reszta się nie zużywa.duża sztywność poprzeczna - w efekcie, gdy na tylną belkę zadziała boczna siła (np. uderzenie w krawężnik bokiem ) pokonująca tą sztywność, belka ulega skrzywieniu. Tylne belki nie mające takiej sztywnej konstrukcji w wyniku działania bocznych sił, do pewnej wielości tej siły ulegają odkształceniu i powracają do pierwotnego kształtu (efekt sprężystości)
Odpowiedz
#3
A czy mają jakieś zalety te tylne belki?
Odpowiedz
#4
Tak, mają jakieś plusy oczywiście. Największa zaletą tylna belka citroen berlingo jest to, ze można ją rozebrać na szereg poszczególnych elementów, gdy ulegnie zużyciu wymienić te zużyte na nowe lub zregenerować , lub gdy ulegnie uszkodzeniu np. w kolizji zidentyfikować te skrzywione i wymienić.Zastosowanie łożysk igiełkowych do ułożyskowania osi pracy wahacza – uzyskano znaczne poprawienie komfortu pracy zawieszenia, poprzez wyeliminowanie sprężystości jaką daje zwykła tuleja metalowo – gumowa  jak i znacznie wyższa trwałość mechaniczna . Płaska podłoga bagażnika – brak wystających w górę elementów zawieszenia  resorowanie drążkami skrętnymi, krótki amortyzator ustawiony skośnie. możliwość łatwego modyfikowania charakterystyki zawieszenia jeżeli chodzi o wersje nadwozia i właściwości trakcyjne, np. usportowienia zawieszenia – wymienia się tylko kilka elementów lub zmienia się ustawienie i bez zmiany całej konstrukcji można dowolnie ustawiać charakterystykę zawieszenia. . Zawieszenia ma formę modułu bardzo łatwo wymiennego w razie uszkodzenia – po odpięciu układu hamulcowego odkręca się cztery śruby mocujące belkę do nadwozia i całe zawieszenia jest wyjęte. Wysoka sztywność poprzeczna tego typu konstrukcji co w połączeniu z komfortem jaki daje ułożyskowanie wzdłużnych wahaczy łożyskami igiełkowymi bardzo pozytywnie wpływa na prowadzenie auta.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości